Welkom 
op mijn Reiki pagina. Reiki is "levensenergie" een natuurlijke manier van genezen.
Het geeft rust, balans en versterkt het immuunsysteem.
Reiki zorgt voor genezing en groei op lichamelijk, geestelijk en emotioneel gebied.

Wat is Reiki?
Rei is 'geest' of 'ziel'. Ki is de Japanse term voor universele levensenergie, in andere culturen ook wel bekend onder de naam Chi, Achpan, Prana enz. Het is de energie die zorgt voor groei en genezing van alles wat leeft. Zieke of vermoeide mensen, planten en dieren hebben een tekort aan die levensenergie.
Tijdens een behandeling laat de Reiki-behandelaar deze energie door zich heen stromen naar de ander tot diens energiegebrek is opgeheven, zodat deze zich weer kan gaan herstellen.
Reiki werkt zowel op het lichaam als op de geest. Niet alleen de genezing van het lichaam wordt door Reiki gesteund, het helpt ook om negatieve gedachtepatronen en emoties los te laten en te verwerken, waarna het positieve kan gaan groeien..
Reiki ondersteunt degene die behandeld wordt bij wat op dat moment voor hem of haar belangrijk is en is daardoor nooit strijdig met andere, al dan niet reguliere, behandelwijzen.
In de tweede helft van de voor-vorige eeuw realiseerde Dr. Usui, de herontdekker van deze natuurlijke geneeswijze, zich dat hij door het geven van behandelingen weliswaar in staat was om zijn patiënten te genezen, maar dat deze mensen dan vaak vroeger of laat weer met dezelfde (of een andere) kwaal opnieuw zijn hulp nodig hadden. Voor hem was dat aanleiding om een opleiding te ontwikkelen waarin hij mensen leerde met Reiki om te gaan zodat ze dit zichzelf en anderen konden geven en niet langer afhankelijk waren van zijn behandelingen. Hiermee gaf hij ook aan dat een ieder zelf de verantwoording had voor zijn eigen welzijn. 
De methode van dr. Usui kent een eerste, een tweede graad en het Masterschap. 
(Uit: www.reikicentrum.com)

Hoe werkt Reiki?
Als je je door Reiki wilt laten behandelen is het wel fijn als je er voor open staat. Nieuwsgierig zijn naar 'wat het doet', is al genoeg. Reiki werkt altijd!
Als je een kwaal al heel lang hebt, kan het wat langer duren voor het minder wordt of het over is. Acute klachten zijn vaak wat sneller weg.
Als er sprake is van medicijngebruik en je krijgt Reiki, dan werkt het medicijn effectiever en heb je veel minder last van de bijwerkingen.

Ik kan je Reiki geven op afstand om te kijken of je daar al op reageert. Dat duurt 15 minuten. Je hoeft er niks speciaals voor te doen, maar misschien vind je het fijn om even de tijd- en de rust te nemen om te kijken wat je voelt en wat het doet tijdens- en na de behandeling. 
Sommigen voelen tijdens de behandeling al iets warm worden of prikken, maar de meeste mensen voelen niks en merken later dat het werkt, nadat het even moest inwerken. 
Het kan zijn dat je je moe voelt nadat je Reiki ontvangen hebt. Waarschijnlijk is moeheid dan een oorzaak van de klacht. Het kan ook zijn dat de klachten eerst even iets erger worden doordat pijnlijke plekken beter doorbloedt worden, geen paniek, dat is een goed teken dat het geneest.
Ik kan Reiki sturen naar een andere tijd. Stel, je hebt morgen een afspraak waar je erg tegenop ziet, of een reis, een bezoek aan een arts, een examen, dan kan ik nu al Reiki sturen naar dat moment en je zal zien dat het makkelijker en meer ontspannen gaat. 
Of stel dat je ooit een nare ervaring hebt gehad en je hebt er nog steeds last van, dan kan ik Reiki sturen naar dat moment in het verleden en het zal neutraler aanvoelen. Reiki helpt je verwerken.
Handoplegging werkt nog het krachtigst, krachtiger dan op afstand. Natuurlijk is een combinatie mogelijk.

Reiki sturen kost mij geen energie, immers: het is niet mijn energie die ik stuur, ik fungeer als een soort kraantje die ik open zet. Ik voel ook niks van diegene naar wie ik stuur, ik concentreer me op de stroom en verder niet. Ik hoef de ander niet te kennen, ik hoef geen foto, alleen de naam en woonplaats en soms een toevoeging, als ik specifiek naar iets moet sturen.
Ik stuur nooit Reiki zonder dat ik toestemming heb van de ontvanger, of de begeleider van de ontvanger. 


Tarieven.
1. Totaal behandeling op 'tafel' 45 minuten 45.-
2. Plaatselijke behandeling / pijnbestrijding 15 minuten 15.-
3. Behandeling op afstand 15 minuten 15.-



Wie?
In 2014 heb ik een 'privé' Reikiopleiding gedaan volgens het klassieke Usui Systeem 'Natuurlijk Genezen', met de richtlijnen van de Reiki Stichting Nederland, bij Reikimaster G. Arnoldus, Reiki Centrum Oost.
De Lineage: 
Mikao Usui - Chujiro Hayash i- Hawaya Takata - Phyllis Lei Furumoto - Ton Driessen - Arie Luijerink - Gerrie Arnoldus - Margot van Markwijk


Waarom?
Zolang ik mezelf ken heb ik in meer of mindere mate allergie in maximale variaties. Eczeem, hooikoorts, astma en op het laatst alle drie tegelijk. 
Vanaf 2006 heb ik 'NAET' therapie gehad, eindelijk iets wat aansloeg, want alle andere alternatieve- en 'reguliere' geneeswijzen en medicijnen hielpen niet meer en konden enkel nog schade aanrichten. 
Mede dankzij therapeute M. Pongers en mijzelf, ben ik er heel goed bovenop gekomen. Helaas kwam de allergie incidenteel terug en zocht ik een methode om mijzelf te helpen om niet afhankelijk te blijven van mijn therapeute. Zo kwam ik erop om Reiki te leren en mijzelf dagelijks te behandelen om het laatste restje onder de knie te krijgen met een positief resultaat! 
Mijn eerste Reiki behandeling kreeg ik 'op afstand', voor pijnklachten in mijn heup. Voor ik behandeld werd, liep ik nog te strompelen, maar daarna was het plotseling geheel- en voor altijd verdwenen. 
Dit gaf mij voldoende inspiratie en motivatie om op zoek te gaan naar een goede Reikimaster, (want er is een hoop kaf onder het koren) en laat die nou net hier 'om de hoek' wonen, G. Arnoldus van ReikiCentrumOost. 
Sindsdien ben ik dagelijks aan het behandelen en heb ik inmiddels al een rijke Reiki ervaring! 
Ik zou graag mijn ervaringen willen vertellen, maar ik moet discreet zijn en ik hoop dat je zelf hieronder over je Reiki ervaring wilt schrijven.

Reacties.
Als je reacties wilt lezen, klik hieronder op 'opmerkingen'. 
Wil je een reactie schrijven of een ervaring delen graag, dan mag je dat (evt. anoniem) plaatsen. Klik hieronder op 'opmerkingen' en er verschijnt een tekstveldje. 
Nadat je op een vierkantje geklikt hebt bij de vraag of je een computer bent, wordt de tekst direct geplaatst.

15 opmerkingen:

  1. Vraag niet hoe het kan, maar geniet er van. Ik ondervind gedurende de laatste 2 jaar erg veel last van mijn nek en nadat ik hoorde dat Margot aan Reiki doet, wilde ik het maar al te graag proberen. Ik ben nu 3 keer behandeld op afstand en wat fysio en dry needling niet voor elkaar kregen, lukte Margot wel. De pijn is grotendeels weg en kan ik mijn nek weer bewegen. Het zal nog wel even duren voordat de klachten helemaal verdwenen zijn, maar we zijn met Reiki op de goed weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Persoon x laat op Facebook een mooi bericht achter wat ik ook graag hier wil delen: "...En dat doe ik dus graag bij deze. Hoe bijzonder was het jouw behandeling te krijgen afgelopen zomer na enkele weken van nare pijn in mijn schouder (iederéén met wie we die dagen waren had in de gaten hoe veel ik last had en mijzelf van deze pijn probeerde vrij te masseren ... maar zonder resultaat). En toen ging jij in alle rust aan de slag. Indrukwekkend hoor. Slechts enkele minuten jouw behandeling, en dat onder het toeziend oog van een ieder welke allen rustig door gingen met ontbijten, ... en ik kon na enkele minuten vol verbazing zeggen dat de pijn grotendeels (en misschien wel helemaal) verdwenen was. Daarna absoluut geen last meer gehad. Ik kon en kan het nauwelijks geloven ... maar je deed het toch maar!!! En dit was slechts één behandeling. Ik wens je heel veel succes met jouw reiki praktijk en vooral met jouw meervoudig talent!!!"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn tweede Reiki-ervaring was een heel ander onderwerp en lag meer op een psychologisch gebied, een paar maanden geleden.
    Ik was nogal gestrest over het feit dat ik een opdracht moest uitvoeren met iemand die veel van mijn geduld eist. Ik zag er erg tegen op, maar dankzij Margot’s Reiki steun kreeg ik genoeg kracht en was kalm genoeg om deze taak met succes te vervullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook geen idee hoe het kan, maar het doet inderdaad wat. Ook op afstand.
    Als je als creatieveling met een blokkade loopt (geen idee wat of waardoor veroorzaakt) dan gaat dat ten koste van je werk. Al na 1-2 keer voelde ik me meer relaxed, kon ik me beter concentreren èn maakte leukere dingen. Mocht je twijfelen of sceptisch zijn, gewoon eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn eerste ervaring met Reiki was ongeveer een jaar geleden. Ik had toen een nogal pijnlijk schouderspier probleem. Ik had daar wel medicijnen voor gekregen maar had eigenlijk niet veel zin om die in te nemen. Ik wist dat Margot met Reiki bezig was de dacht, OK, dat zullen we dan eens proberen.
    Margot heeft mij toen op grote afstand (ik woon niet een in Nederland) twee keer Reiki gestuurd. En ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was dat die kracht zo goed en zo snel werkt!
    Hartelijk bedankt Margot en omdat ik het nu twee keer « getest » heb ik zeg nu graag: « Liever Reiki dan chemische medicijnen » :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. REIKI,je kunt er heerlijk voor gaan zitten of laat het je overkomen.
    Rust warmte en stroming het gebeurt!! Je hoeft er zelf niets voor te doen.ik weet wel, en mijn ervaring is dat ik mijn rust weer terug krijg.Dank je Margot !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi lieve Margot. Ik wil je via deze weg nogmaals bedanken voor je reiki op afstand. Ik voelde de weldadige en ontspannen werking van de reiki, kon eindelijk weer eens doorslapen, overdag energieker, ook me meer Sandra voelen en blijer. Dank je wel voor de zuivere energie die ik via jou heb gevoeld! Liefs, Sandra Doosje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vandaag een vervelende dag voor mij, ik had een afspraak bij de tandarts. Voor mij een hele opgave, ontzettend zenuwachtig, veel angst, zweet aanvallen en een slecht humeur.
    Margo heeft mij op afstand Reiki gegeven. Wat een rust kwam er over mij heen. Geen snelle ademhaling meer, geen zenuwachtig gevoel meer en ook geen angst meer.
    Ik kreeg een heel rustig en fijn gevoel toen ik de behandelkamer in liep.
    Margo, ontzettend bedankt voor je hulp. Het heeft me ontzettend goed gedaan.
    Groetjes Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Margot. Wonderlijk is het. Pijn verdwijnt met jouw behandeling als sneeuw voor de zon. Eerst nog even terug denkend aan jouw bezoek hier in Frankrijk afgelopen zomer, een dagenlang aanhoudende pijn in mijn linker schouder die ik tevergeefs probeerde weg te masseren. En dan slechts enkele momenten van jouw handen op mijn schouder in het bijzijn van een ieder ... en daarmee allemaal getuigen van het feit dat ik dat masseren niet meer nodig had ... en meteen ... (en bovendien sindsdien zo goed als pijnvrij op die voorheen eideloos gevoelige plek). En dat was al mijn tweede ervaring met jouw talent. En enkele weken geleden verbaasde je mij weer. Ik in Frankrijk, jij in Nederland, ik laat je weten dat ik dit keer al geruime tijd een aanhoudende tergende en snijdende pijn in mijn rechter elleboog heb (tsja, dit soort pijnen zijn blijkbaar inherent met onze manier van leven hier). Je behandelt mij enkele malen op afstand en ik weet dit keer niet van te voren wanneer en hoeveel jij mij behandelt. Toch merk ik enkele sprongen van verlichting in de pijn en ook een toename in energie. Later vertel je mij de data en ik ben wederom onder de indruk. Een maand later: ik ben bijna vrij van een nare pijn in die elleboog die mij maandenlang dagelijks belemmerde. Ik kan er niet bij, zoek ook geen uitleg, maar ben en blijf onder de indruk van tot wat jij in staat bent. Wat fijn dat je dit voor mij hebt willen en kunnen doen!!!
    Lieve groet, Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer een spektakulaire en efficiente Reiki hulp van Margot.
    Eerste nacht : astma aanval vanwege stof en/of stuifmeel.
    Tweede nacht : nergens last meer van na de Reiki steun van Margot. De hele volgende dag en dagen waren niet te vergelijken met daarvoor.
    Als nog maar : heel hartelijk bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij 5 weken zwanger begon de ellende.. ochtendmisselijkheid?
    24 uur per dag misselijk, ontzettend veel overgeven en hierdoor niet meer in staat zijn om de normale dingen te doen.
    Met 7 weken lag ik met uitdrogingsverschijnselen een aantal dagen in het ziekenhuis.
    Er werd HG geconstateerd, zware zwangerschapsmisselijkheid, wat evt een hele zwangerschap kan duren.
    Uiteindelijk 2 soorten medicijnen mee naar huis, wat geen baat mocht hebben.
    Toen kwam de vraag of ik misschien iets aan reiki zou hebben.
    Ik kwam bij Margot terecht die op afstand reiki zou sturen.
    Hier was ik wat sceptisch over, reiki op afstand.. Hoe werkt dat?
    Nu kan ik oprecht zeggen dat ik niet zonder kan.
    De dagen dat ik reiki krijg, voel ik mij stukken beter!
    Ik kan weer met mijn zoontje spelen, boodschappen doen en mensen ontvangen zonder continue naar de wc te rennen.
    Wat bijzonder is dit en wat een fijne vrouw die dit mogelijk maakt.
    Een goede en prettige communicatie, oprechte belangstelling, ze denkt mee en helpt me door een moeilijke periode heen.
    Een wonderlijke ervaring en een bijzondere vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Naam: Nina

    Donderdag 14 juli had ik mijn auto-praktijkexamen. Erg spannend dus!
    Vaak ben ik voor examens erg gespannen en gestrest, wat averechts op mijn prestaties werkt.

    Margot was zo lief om mij daarom woensdag en donderdag Reiki te sturen.
    Hierdoor zou ik mij hopelijk wat meer kunnen ontspannen en zou het examen minder moeizaam verlopen.

    Woensdag avond was ik erg ontspannen. Moeilijk te omschrijven, maar ik denk dat het woord ‘rozig’ een goede omschrijving van mijn gevoel toen was. Ik heb die avond ook lekker geslapen en werd de volgende ochtend uitgerust wakker.

    De spanningen in de ochtend vielen ook nog mee. Ik had het examen natuurlijk wel in mijn achterhoofd, maar ik merkte dat ik niet alleen met het examen bezig hoefde te zijn en ik de ochtend relaxt kon opstarten.

    Toen ik bijna mocht afrijden, werd de spanning natuurlijk wel meer. Maar ik was daarbij ook scherp en gefocust. Ik wist tijdens het rijden goed wat ik wilde en was mij bewust van mijn omgeving. Ook had ik het idee dat die grote ‘druk’ voor slagen minder hoog was, waardoor ik gewoon goed mijn best deed. Meer kun je namelijk niet doen.

    Eindresultaat: Geslaagd! Een ontzettend fijn gevoel! En wat was ik blij!

    Voor mensen die tijdens hoge prestaties onnodig veel spanning en zenuwen hebben, raad ik Reiki echt aan! Het geeft je net dat beetje extra rust en zekerheid.
    Al is het alleen al voor een goede nachtrust!

    Lieve Margot, nogmaals bedankt voor het feit dat jij mij Reiki hebt gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Margot Reiki helped me a great deal,when at first I was a little sceptical about this method of treatment however when I mentioned my continual daily headaches Margot said you don't need to suffer I can help I said ok let's try it,as soon as Reiki started I dozed off for about 10 minutes once I woke up my headache had gone but returned mildly later on ,once I went to bed i really had a good night woke up I had no headaches again for after the treatment ,Reiki is fantastic recommend Margot Reiki to any one with whatever problem they may have ,thank you Margot you are the best regards from George brehm

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem persoon wil graag het volgende lieve berichtje geplaatst hebben:
    "Margot is een lieve, bijzondere en gulle vrouw. Toen ik corona had, kampte ik met fikse fysieke klachten. Mijn hele lijf deed pijn en ik was doodmoe. Margot heeft er met Reiki (en fijne gesprekjes) voor gezorgd dat ik me goed door deze ellendige periode heen kon worstelen!"

    BeantwoordenVerwijderen